Przeskocz do treści

Wieczór z Einsteinem

Późne popołudnie dnia 17 maja było czasem, w którym 47 uczniów z naszej szkoły na pewno nie siedziało przy komputerach. Nauczyciele przedmiotów ścisłych i języka angielskiego przygotowali zajęcia warsztatowe pod nazwą

"Wieczór z Einsteinem"

Uczniowie w formie zabawy poznawali tajniki nauk ścisłych i językowych. Mogli wykazać się wiedzą i umiejętnościami w tych dziedzinach pracując w grupach i zdobywając punkty dla swojej drużyny. M.in. musieli wykazać się znajomością części ciała i nazw kości człowieka, odpowiedzieć na szereg pytań z matematyki, fizyki, chemii, biologii, przyrody i języka angielskiego, rozwiązać zagadki, rebusy, rozpoznać owady i rośliny posługując się pomocami dydaktycznymi, zielnikiem czy atlasem owadów, dopasować informacje do znanych postaci takich jak Arystoteles, Archimedes, Maria Skłodowska-Curie i Marilyn Monroe.

Tworzyli też mini przedsiębiorstwa, zarabiali pieniądze "Einsteiny".
Zadaniem mini przedsiębiorstwa było:

Produkowanie figur płaskich: kwadratów, prostokątów, trójkątów równobocznych, równoległoboków, rombów i trapezów prostokątnych.
Nauczyciele prowadzili skup figur geometrycznych. Byli bardzo wymagającymi przedsiębiorcami. Na początek grupa otrzymała po 5 kolorowych kartek. Korzystając z własnych przyrządów produkowali figury o określonych wymiarach:
 KWADRATY o boku 5 cm
 PROSTOKĄTY o wymiarach 3 cm x 4 cm
 TRÓKĄTY RÓWNOBOCZNE o boku 6 cm
 RÓWNOLEGŁOBOKI, które nie są prostokątami o wymiarach 4 cm x 6 cm
 ROMBY o przekątnych 3 cm i 4 cm
 TRAPEZY PROSTOKĄTNE o podstawach 5 cm i 7 cm
Przedsiębiorcy, czyli nauczyciele przyjmowali wyprodukowane produkty, sprawdzali ich jakość i wypłacali mini firmom należność. Jeśli produkt nie spełnia wytycznych lub był wyprodukowany niedbale przedsiębiorcy nie kupowali figur.
Początkowo rynek kształtował się tak:
 KWADRATY 2 Einsteiny
 PROSTOKĄTY 3 Einsteiny
 TRÓJĄTY RÓWNOBOCZNE 4 Einsteiny
 RÓWNOLEGŁOBOKI 5 Einsteinów
 ROMBY 5 Einsteiny
 TRAPEZY PROSTOKĄTNE 4 Einsteiny
Po 15 minutach ceny uległy zmianie.
Musieli pamiętać, o odpowiednim wykorzystaniu kartek i planowaniu przyszłości, czyli pomyśleć o tym, że gdy firma będzie miała np. za dużo kwadratów to cena ulegnie obniżeniu, jeżeli będziemy brakowało np. równoległoboków to cena może drastycznie wzrosnąć itp.
Po wykorzystaniu 5 kartek każdą następną kartkę musieli kupić za "Einsteiny" od producenta.

Zabawa dostarczała wielu emocji i wrażeń. Wszyscy świetnie się bawili. Młodzież świetnie pracowała w grupach, umiejętnie rozdzielała zadania i prezentowała wyniki. Na koniec każda grupa przeliczyła zdobyte "Einsteiny", zostały ustalone miejsca i rozdane dyplomy i nagrody.

GALERIA