Od września realizujemy w szkole Program grantowy mPotęgi sfinansowany przez Fundację mBanku.
MATEMATYKA PO SZKOLE BRYKA I NAS PRZENIKA
Celem realizacji Programu jest:
1. Stworzenie ciekawych, innowacyjnych i przyjaznych uczniowi metod i narzędzi edukacji matematycznej
2. Zachęcenie nauczycieli, do sięgania po nowe metody przekazywania wiedzy i umiejętności matematycznych
3. Zainteresowanie dzieci i młodzieży matematyką, wciągnięcie ich w aktywny proces wykorzystywania tej wiedzy w życiu codziennym
4. Wyrównywanie szans edukacyjnych -umiem, rozumiem, lubię.
Naszym marzeniem było stworzenie profesjonalnej biblioteki, wypożyczalni gier dydaktycznych, edukacyjnych i rozwijających logiczne myślenie. Biblioteka będzie cały czas "żywa". Uczniowie gimnazjum będą przez wiele lat pod opieką nauczyciela prowadzili czynności i dokumentację związaną z obsługą wypożyczalni. Stworzone gry będzie można wypożyczać mim. na wieczory i nocki z grami edukacyjnymi (organizowane w naszej szkole od lat), lekcje powtórzeniowe, na zajęcia mające na celu wyrównywanie szans edukacyjnych po dłuższej chorobie ucznia, na zajęcia pomocy koleżeńskiej w świetlicy, na zastępstwa lekcyjne, na zajęcia nauczania indywidualnego itp. Uczniowie i rodzice będą mogli również wypożyczać gry na weekendy, ferie i wakacje a także w celu przygotowania się z dzieckiem do sprawdzianu.
Uczniowie klasy II i III gimnazjum przygotowują gry planszowe z różnych działów matematycznych, "Super Kartkówki", "Super Sprawdziany", tematyczne układanki, zestawy kart do teleturniejów itp.
W tej chwili jesteśmy na etapie przygotowywania instrukcji, pytań, kart z pytaniami. Niedługo zaczniemy przygotowywać plansze do gier edukacyjnych z matematyki. Praca nad realizacją Programu pozwala też młodzieży powtórzyć różne wiadomości i umiejętności matematyczne. Poszukują informacji w podręcznikach, internecie, słownikach itp.
Wszystkie gry, plansze, instrukcje wykonujemy przy wykorzystania sprzętu komputerowego, materiałów papierniczych i plastycznych. Wszelkie karty, plansze, instrukcje zostaną zalaminowane, aby posłużyły nam wiele lat. Gry zostaną opisane, skatalogowane i zapakowane do pudełek i organizerów. Młodzież ma narzędzia, działa i wykazuje się dużą pomysłowością w wymyślaniu zasad gier i planowaniu plansz gier edukacyjnych.
Prowadzący i koordynator Programu Mirosława Warmowska, prowadzący Hanna Rekowska i Wojciech Warmowski.
Za fundusze otrzymane z Fundacji mBanku zakupiliśmy do biblioteki w celu jej uatrakcyjnienia 21 gier matematycznych, materiały do przygotowania gier tj. papier, bloki, klej, nożyczki, kostki do gier, naklejki, wycinanki, kolorowe papiery itp. oraz laminator A4, A3 bindownicę, termobindownicę oraz folię do tych urządzeń. Sprzęt na pewno wykorzystamy też przy okazji innych zajęć a uczniowie również nauczą się obsługiwać te urządzenia, bo to oni działają przy realizacji zadania, nauczyciele ograniczają się do nadzoru i kierunkowania w działaniach, w myśl zasady
"Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam.
Pozwól mi zrobić, a zrozumiem "
Konfucjusz
GALERIA